Skuteczna sprzedaż nieruchomości na 100 portalach!

Portale nieruchomości - warto, nie warto?

W zamierzchłych czasach najskuteczniejszą formą reklamy nieruchomości było ogłoszenie w prasie. Wystarczyło dać parę słów do lokalnej gazety i telefony się urywały. Piszę o lokalnej gazecie, bo anonse w ogólnopolskich dziennikach są do tej pory drogie niczym zwykły pośrednik z teczką w ręku.

Dzisiaj poszukiwacze wymarzonego “m”, owszem czasem sięgają do papierowych gazet, ale jest to grupa, którą tworzy raptem kilka procent wszystkich klientów. Nakłady gazet spadają na łeb, na szyję wraz z rozwojem portali internetowych. Z kolei poszukujący wchodząc na portale ogłoszeniowe szukają tam w pierwszej kolejności ofert bez pośredników. Większość wyszukiwarek pozwala odseparować oferty bezpośrednie od tych biurowych.

Nas interesuje jak najszybsza sprzedaż, dlatego powinniśmy zastosować grubsze naboje od samego początku. Mam nadzieję, że przekonam Was dzisiaj do swoich sprawdzonych pomysłów na skuteczną promocję nieruchomości, ale najpierw przytoczę pewien mądry cytat.:

Stosuj poniższe zasady:

  • zero nieśmiałości, puszczaj oko przy włączonym świetle
  • maksimum reklamy w sprawdzonych miejscach
  • uważaj na właściwą proporcję kosztów reklamy do jej zasięgu
  • im więcej zaoszczędzisz na kosztach biur nieruchomości, tym lepiej

Po pierwsze w trakcie sprzedaży nieruchomości nie można sobie pozwolić na nieśmiałość. O tym, że chcesz sprzedać musi wiedzieć dosłownie każdy. Jest wiele sprawdzonych, skutecznych sposobów znalezienia klienta i wystarczy z nich po prostu skorzystać. Dlatego najzwyczajniej w świecie proponuję, żeby nie wywarzać otwartych drzwi. W trakcie swojej pracy w nieruchomościach często słyszałem od klientów, że nie chcą, aby sąsiedzi wiedzieli o sprzedaży…ręce i szczęka opadały mi wtedy do samej ziemi. Takie transakcje czasem nawet się udawały, bo przed kryzysem mieliśmy rynek, na którym warunki dyktowali sprzedający, ale dzisiaj już to nie przejdzie, bo ofert jest co nie miara i rządzą kupujący. Wśród oferentów pojawiają się nawet desperaci. Ostatnio zauważyłem na jednym z balkonów prześcieradło z wymalowanym numerem telefonu. Hmmm, nie o taki brak nieśmiałości mi chodzi. Wszystko należy zrobić ze smakiem i w przemyślany sposób. Lepiej za kilkadziesiąt zł zamówić baner wydrukowany w profesjonalnej drukarni niż takie…coś. Zdecydowanie polecam baner, jako pierwszy sprawdzony sposób, zaznaczam, że jest to sposób wspomagający reklamę. Na naszej stronie właśnie mamy już możliwość zamówienia baneru. Gdy go wywiesisz na balkonie to o sprzedaży dowiedzą sie najpierw sąsiedzi, później rodzina i znajomi tych sąsiadów. To bardzo dobra klientela, bo nie trzeba im za dużo tłumaczyć. Dzwonią do Ciebie, bo już ją zaakceptowali okolicę. A jak wiadomo w nieruchomościach najważniejsze są trzy rzeczy: lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja.

Po drugie: “maksimum reklamy w sprawdzonych miejscach”, mam na myśli, rzecz jasna w pierwszej kolejności ogłoszenie na 100 portalach nieruchomości. Znane Ci są takie portale jak OLX, Otodom, Domiporta, Gratka itd. U nas polecamy wybrać najlepiej wszystkie, bo dotrzesz w ten sposób do milionów oglądających. Nigdy nie wiadomo, czy akurat nie obejrzy Twojego mieszkania ktoś, kto siedzi akurat po drugiej stronie globu. Raz udało mi się dokonać transakcji z klientem z Nowej Zelandii, bo znalazł toruńską ofertę na znanym portalu w internecie. Gdyby reklamować to mieszkanie tylko w lokalnej prasie lub poprzez baner na balkonie, do transakcji z nim na pewno by nie doszło. Budując bazę portali współpracujących mieliśmy kilka własnych przemyśleń i zastrzeżeń. Unikaliśmy głównie dwóch typów portali:

1) takich, które publikują Twój osobisty adres email, zamiast stosować wewnętrzny formularz kontaktowy, dzięki czemu unika się lawiny spamu wysyłanego na adresy mailowe pozyskane przez międzynarodowych spamerów z portali ogłoszeniowych

2) takich, które celowo nie wycofują wygasłych ogłoszeń sztucznie zawyżając ich liczbę na swojej stronie, dzięki takiej selekcji po wielu miesiącach nie będą dzwonić do Ciebie kupujący,

Powodów wyboru serwisów ogłoszeniowych w ofercie 100portali.pl było więcej, ale miejsca nam nie starczy, żeby to teraz opisać.

Po trzecie: “uważaj na właściwą proporcję kosztów reklamy do jej zasięgu”. Tutaj od razu zasugeruję, że musisz zaplanować swój budżet na kilka miesięcy do przodu. Mieszkania sprzedają się obecnie ponad pół roku, domy nawet rok. Nawet przy założeniu, że będziesz reklamował się tak długo, to Twoje oszczędności wyniosą ponad 90% w stosunku do kosztów biura nieruchomości. Dodatkowe oszczędności pojawią się ponadto, gdy skorzystasz z naszej oferty publikacji na 100 portalach nieruchomości, bo łączne koszty serwisów są ponad dwukrotnie mniejsze. Poza tym oszczędność czasu, to jest korzyść bezcenna, bo używasz tylko jednego formularza na początku i tylko w jednym miejscu bezpłatnie dokonujesz wszelkich zmian, np. ceny i opisu.

A do przestarzałych pośredników jeszcze wrócimy.

If you liked this article you can add me to Twitter